۱۳۸۸ مهر ۳, جمعه

مرگ خوبه ولی فقط برای همسایه

سخنان محمود احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل نمونه خوبی از ریای اخلاقی است. در این نظام ارزشی مرگ خوب است، اما فقط برای همسایه. ریای اخلاقی یعنی شخص دیگری را به صفات اخلاقی مقید بداند که خود را به صورت حداقلی هم به آن متعهد نداند.

احمدی‌نژاد گفت: "امروز ديگر دوران تحقير ملت ها و اعمال سياست های دوگانه و معيارهای چندگانه سپری شده است."

احمدی‌نژاد اقدامات علیه مردم فلسطین را «نسل‌کشی» خواند و افزود «ديگر قابل قبول نيست که يک اقليت محض با يک شبکه پيچيده و طراحی غيرانسانی، بر اقتصاد و سياست و فرهنگ ... برده‌داری نوینی راه اندازی کند.»

آگاهان که از اقدامات جمهوری اسلامی در سرکوب مخالفان سیاسی، اقشار و اصناف معترض، روحانیون منتقد و اقلیتهای قومی، مذهبی و دینی خوب باخبر بودند، گفتند شکسته نفسی می‌فرمایید! اسرائیل که انگشت کوچک شما هم نمی‌شود. یکی از این آگاهان با اشاره به کمک دولت ایران به جیش المهدی، طالبان، حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی، جمهوری اسلامی را متهم کردند که سیاست خرابکارانه‌ای در منطقه اختیار کرده و با «برقراری شبکه پیچیده اقتصادی، نظامی، و فرهنگی سبب ایجاد برده‌داری نوینی» در کشورهای عراق، افغانستان، لبنان، فلسطین و اسرائیل شده است.

احمدی‌نژاد در بخشی دیگر از سخنانش، با توجه به سیاست‌های نظامی آمریکا، گفت: «پذيرفتنی نيست که عده‌ای از چند هزار کيلومتر دورتر در منطقه خاورميانه دخالت نظامی کنند و کشتار، جنگ، ترور، تهديد و تجاوز را به همراه آورند.»

آگاهان سردرگم مانده بودند که اعتراض احمدی‌نژاد مربوط به فاصله چند هزار کیلومتری است یا خود عمل. برای اینکه مسئله روشنتر شود پرسیدند: «آیا این پذيرفتنی است که ما از هزاران کیلومتر آنطرفتر نیاییم و در عوض شما در انتخابات کشور خودتان و سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم کشورتان، دخالت نظامی کنید، دست به کشتار، ترور، تهديد و تجاوز بزنید؟»

شخص آگاهی گفت: ما نصیحیت شما برای برقراری "مردم سالاری واقعی و حقيقی" را جدی می‌گیریم، اما آیا خود شما از نسخه‌ای را که برای فلسطین و اسرائیل می‌پیچید استفاده می‌کنید. ما از طرح رفراندم برای حل مشکل اسرائیل-فلسطین حمایت می‌کنیم، اما شما چرا از اسم رفراندوم برای کشور خودتان عینهو جن از بسم‌الله می‌ترسید.

خیام هم که صبرش سر آمده بود، از عالم اموات سر برآورد و گفت:

شیخی به زنی فاحشه گفتا مستی
هر لحظه به دام دگری پا بستی
گفت شیخا هر آنچه گویی هستم
آیا تو چنان که می نمایی هستی؟

0 نظرات:

ارسال یک نظر