۱۳۸۸ شهریور ۶, جمعه

«موضوع» ثابت نشدنی

دو ماه است بازجویان و شکنجه‌گران در تلاشند تا دخالت بیگانه و سناریوی «انقلاب مخملی» و «براندازی نرم» را اثبات کنند. از چند ماه قبل از انتخابات این عناوین مورد استعمال شدید کیهان شریعتمداری، وزارت اطلاعات اژه‌ای، و دستگاه اجرایی احمدی‌نژاد بود. اما گویا تیرشان به خطا رفته است.

در نماز جمعه ۲۹ خرداد هم خامنه‌ای اشاراتی به شکست پروژۀ دشمنانی کرد که ایران را با گرجستان اشتباه گرفته‌اند. چنین اشارۀ تلویحی به «انقلاب رنگی» حاکی که از همفکری او با کودتاچیان است.

خامنه‌ای را همیشه درگیر تئوری توطئه یافته‌ام. تا آنجا که یادم می‌آید اولین کسی که اصطلاح «شبیخون فرهنگی» را باب کرد خامنه‌ای بود. او همیشه یک دشمنی را در حال توطئه تصور می‌کند و تنها نظر کسانی را به نظر خود نزدیک می‌بیند که یا خود دچار همین توهم باشند یا نظر او را در این رابطه تأیید کنند. کسانی که شاه بیت زندگیشان این است که:

خلاف رأی سلطان رأی جستن
بخون خویش باشد دست شستن
اگر شه روز را گوید شبست این
بباید گفت اینک ماه و پروین

احمدی‌نژاد هم از این نقطه ضعف بهره‌برداری بسیار کرده است! او در در نماز جمعه 6 شهریور، بود به همان شیوه دو روز قبل خامنه‌ای، با یک تیر دو نشان زد. هم با سلب مسئولیت از خود در قبال جنایات اخیر به یک عقب نشینی آشکار دست زد، و هم رضایت رهبر را با نوعی فرافکنی جلب کرد. به این ترتیب، او هم جنایات غیرقابل انکارشان را به سناریوی «دشمن، خارجیان، وابستگان به جریان براندازی و انقلاب رنگین» نسبت داد.

احمدی‌نژاد گفت که "یکی از وزرای خارجه کشورهای دوست به ما گفت که وقتی به وزیر خارجه استعمار پیر [بریتانیا] گفتم که چرا در امور ایران دخالت می کنید، او [وزیر خارجه بریتانیا] گفت که این بار کار نظام جمهوری اسلامی را تمام خواهیم کرد و وقتی به او گفتم که شما انقلاب، رهبری و مردم ایران را نمی شناسید، گفت این دفعه حساب همه چیز را کرده ایم."

این هم «ماه و پروین» احمدی‌نژاد. آنهم تنها دو روز بعد از سخان خامنه‌ای. باز بپرسید چرا خامنه‌ای نظر او را به نظر خودش نزدیکتر می‌داند.

اما به رغم تلاشهای چند ماهه کیهان شریعتمداری، وزارت اطلاعات اژه‌ای، و دستگاه اجرایی احمدی‌نژاد گویا اثبات وابستگی اعتراضات مردمی به «دشمنان خارجی» ناکام مانده است. به همین خاطر خامنه‌ای که حاضر نبود به اشتباه و توهم خود اقرار کند ضمن پافشاری بر موضع خود مبنی بر «جریان برنامه ریزی شده»، اعتراف کرد "من، پیشقراولان حوادث اخیر را به دست نشاندگی بیگانگان از جمله امریكا و انگلیس متهم نمی كنم چرا كه این موضوع برای من ثابت نشده است."

عجیب نیست که بعد از دو ماه بازجویی و اعتراف گیری، شکنجه و قتل و تجاوز و دادگاه نمایشی «این موضوع انقلاب مخملی» برای خامنه‌ای هم هنوز ثابت نشده است. یعنی دادگاههای نمایشی و اعترافهای بلندبالایی که در اثبات توطئه و انقلاب مخملی تهیه شده بود، خامنه‌ای را هم قانع نکرده است! والله هیچ کس را قانع نکرده است.

----------------------------
پی نوشت: بعد از نوشتن این مطلب در اخبار خواندم که حجت الاسلام کاظم صديقی، امام جمعه موقت جديد تهران هم مراتب پاچه‌خواری خود را از همین حالا ثابت کردند و عین کلمات رهبر را انگار از رو خوانده‌اند. وی رويدادهای پس از انتخابات را "جنگ نرمی که از پيش برنامه ريزی شده بود" خواند. پیشنهاد می‌کنم ایشان دایۀ مهربانتر از مادر نشوند. وقتی رهبرشان می‌گوید ثابت نشده یعنی نشده!

مطلبی را هم بی بی سی داغ داغ گذاشته با عنوان «سهم دشمن در تحولات داخلی جمهوری اسلامی» که خیلی به نوشته بالا مربوطه.

0 نظرات:

ارسال یک نظر